„Twórcze pisanie dla klimatu” to projekt studentów kierunku „Twórcze pisanie i marketing wydawniczy” polegający na (prze)pisaniu klasycznej literatury w nowych środowiskowych kontekstach. 

„Przemiana” Franz Kafka Anita Głowacka
„Piosenka o końcu świata” Czesław Miłosz Agata Gołąbek
„Mała sytenka” Hans Christian Andersen  Kinga Paterak
„Czerwony Kapturek” Charles Perrault Nikola Wiśniewska


Studencka konferencja naukowa „Współmyślenie w humanistyce”


Materiały powstały w ramach zajęć z zakresu dydaktyki literatury w SP i LO prowadzonych przez dr hab. Małgorzatę Wójcik-Dudek

Polonistyka inspiruje. Ku (bio)wspólnocie. O najnowszej literaturze dla dzieci i młodzieży Małgorzata Figura, Ewelina Kutaś, Aleksandra Lange
Legendy i „Balladyna” Jan Matyasik
Natura. Plansza powtórkowa Magdalena Matuszny, Marcin Rudek, Aleksandra Ryś
„Świtezianka”. Mapa myśli Małgorzata Figura, Ewelina Kutaś, Aleksandra Lange


Materiały powstały w ramach zajęć na Międzynarodowych Studiach Polskich prowadzonych przez dr hab. Małgorzatę Wójcik-Dudek:

Chiński film ekologiczny – Ma Haoyue

Wylesianie – Oleh Matviiv


Materiał powstały w ramach tutoringu prowadzonego przez prof. dr hab. Bernadetę Niesporek-Szamburską

Tropienie miłości (w naturze) Wiktoria Reczko, Sylwia Skulik


Materiały powstałe w ramach autorskiego projektu innowacyjno-wdrożeniowego studentki Katarzyny Gryncewicz pt. Zielone światło dla rozmowy o planecie – edukacja ekologiczna jako integralny element glottodydaktyki polonistycznej (Uczelnie Przyszłości – nowe możliwości w zakresie kształcenia)

Ćwiczenia ekoglottodydaktyczne pt. Weź sprawy w swoje ręce! O świadomości ekologicznej

Scenariusz gry pt. „Patrz dalekowzrocznie”